craniosynostosis

بیماری کرانیوسینوستوز (craniosynostosis) در اوایل تولد در بعضی از کودکان دیده می شود  شکل جمجمه در این بیماران مدل های مختلف دارد وغیر طبیعی است/ استخوان های جمجمه در ابتدا از چند قطعه تشکیل می شود  بین این قطعه ها فاصله  یا درزموجود است  بتدریج که مغز رشد میکند و حجم آن افزایش می یابد جمجمه هم بزرگتر می شود . در بیماری کرانیوسینوستوز فاصله بین قطعات  استخوان ها زودتر پر می شود یعنی درز های بین استخوان ها زودتر بسته می شود و مانع رشد جمجمه می گردد  بطور طبیعی این درزها در دو سالگی بسته می شوند دراین زمان مغز رشد حجمی خود را انجام داده است  . درمان این بیماری جراحی است و درزهای زود بسته شده را باز می کنیم  در سال های اخیر تعدادی از این بیماران توسط اینجانب  در بیمارستان های رضوی وفارابی جراحی شده اند.

2 thoughts on “جراحی کرانیوسینوستوز craniosynostosis در کودکان

  1. با سمه تعالی
    با عرض سلام خدمت اقای دکتر توکلی و عذر زحمات
    من محمد چها ماهه را با استرس از کج شدن سرش خدمت شما آوردم و جنابعالی سی تی سه بعدی دادین و الحمدلله فرمودین درزها هنوز باز هستن و یکی خفیف بسته شده که مشکلی نیست .
    من یادم رفت که بگویم محمد ریفلاکس داره و گردنش بیشتر به سمت راست میچرخه به همین خاطر هم فقط از سمت راست شیر میخوره و همین باعث شد سرش از این طرف صاف بشه …میخواستم بپرسم این چرخش گردن به سمت راست به خاطر عارضه مغزی نیست ؟
    ضمنا درجواب سی تی امده فونتال ها مشاهده می شوند و علایم لاکونال اسکال در تابلهای جمجمه مشهود است . این یعنی چی؟ خطر نداره ؟
    سال نو را هم پیشاپیش تبریک عرض میکنم و از لطف جنابعالی ممنونم.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *