زمان متوسط برای مراقبت بعد از عمل دیسک کمر به عواملی چون : سلامت عمومی بیمار، شرایط تغذیه و سابقه ی بیماریهای دیگر خصوصا افرادی که دارای دیابت هستند بستگی دارد که ممکن است این مدت زمان در برخی طولانی تر شود.

با رعایت مواردی چون قطع مصرف سیگار به خصوص روزهای پس از جراحی، می توان به بهبود هر چه بهتر کمک کرد. زیرا مصرف سیگار سبب می شود تا روند ترمیم به کندی صورت گیرد.برا یاین جراحی از بخیه های قابل جذب ا ستفاده می شود که نیازی برای کشیدن بخیه وجود نخواهد داشت.اما در صورتی که بنا به نیاز از نخ غیر جذبی استفاده شود، پس از حدود دو هفته، زخم ها اصطلاحا جوش می خورند و برای کشیدن بخیه باید به پزشک خود مراجعه کنید.

چه مواردی را برای مراقبت از زخم باید رعایت کرد؟

همان طور که در بالا نیز گفته شد مدت زمان درمان و جوش خوردن بخیه به مدت دو هفته می باشد. محل زخم و جراحی می بایست تمیز و استریل نگه داشته شود و روزانه جهت تغییر پانسمان اقدام کنید.برای پانسمان کردن می توانید از مواد استریل مانند بتادین استفاده نمایید. هم چنین می توانید از استریل های ضد آب که در داروخانه ها موجود می باشند استفاده کنید.این گاز استریل ها به گونه ای می باشد که بیمار به راحتی می تواند روند استحمام خود را انجام دهد بدون اینکه پانسمان خیس شود.برای طولانی مدت به پشت نخوابید تا فشار زیادی بر روی زخم وارد نشود.

بعد از جراحی دیسک کمر چه زمانی میتوان حمام کرد؟

در این مورد بهتر است که بدانید به مدت ده روز از استحمام خودداری کنید تا زخم در تماس با آب نباشد.

پس از این مدت برای حمام کردن از پزشک خود مشورت بگیرید.

مراقبت های پس از عمل جراحی دیسک کمر

سعی کنید پاهایتان را ورزش دهید تا خون در بدنتان جریان یابد.

محدودیت غذایی برای شما وجود ندارد و بهتر است از مواد غذایی مسهل استفاده کنید.

از تشک طبی برای خوابیدن استفاده کنید. پیشنهاد می شود از تختخواب به جای خوابیدن بر روی زمین استفاده کنید.

از بریس کمری برای مدت زمان سه ماه استفاده کنید.

از انجام کارهای سخت و سنگین دوری کنید.

پس از حدود ۱۰ روز تا دو هفته برای کشیدن بخیه ها در صورتی که از بخیه غیر جذبی استفاده می نمایید، اقدام نمایید.

در برخی مواقع ممکن است احساس درد همراه با سوزش داشته باشید که این امر کاملا عادی می باشد و در صورت احساس درد می توانید از مسکن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *